31 Mayıs 2014 Cumartesi

50'ler gelmişler :)


 Selam olsun size tüm güzeller!

 Bu yıl gerçekten 50'ler geri gelmiş, hoş gelmiş. Moda konusunda tam olarak benim ait olmak istediğim bir dönem, Kabarık etekler, kayık yaka, Truvakar kol, diz altı etek boyu ve cigarette pantolonlar ve kısa hırkalar ve bedeni saran gömlekler.Ve ve ve devam edebilirim. Saymakla bitmez, bir de bunları tamamlayan sivri burun pabuçlar hepsi tam benlik hepsi. Öyle ki dikişe başlamamın amacı tüm bunlara ulaşmakmış gibi!
Abartıyor muyum? Hayır hayır, ben bu fotoğraflardaki siluetlerin hastasıyım. Kesin bilgi :)


Sonunda diktim, çok sevdiğim o döneme ait bir elbisem oldu, mutluyum. Hani çocukluğumuzda bayramlıklarımız başucumuzda uyuduğumuz günler vardı ya! Hah işte bu elbise bana tam olarak o hissi yaşatıyor. Yaklaşık 2 ay önce dikip hala giyememiş olmamın da bunda etkisi var mutlaka :)


Kumaş, pamuk saten tokluğunda. Mat, hafif esneyebilen bir tür. Eteklerdeki o kabarık duruşu tok kumaş sayesinde tam istediğim gibi oldu. 


Elbise yapmaya karar verince, bedeni kestikten sonra kalan kumaşa simetriyi koruyacak şekilde bel ölçüme göre pile verdim.



 Pileler biraz daha derin olsa daha kabarık bir eteğim olurdu o zaman daha da çok severdim ve muhtemelen tüm yazı bu elbiseyle geçirebilirdim. İyi ki kumaşım azmış. Ah pollyanna! kulakların çınlasın :) 


Arkadan upuzun gizli fermuarı var. Bu fotoğrafın amacı fermuarı göstermek değil, simetriye dikkat çekmek tabii ki!  Fermuarın alt bitişinden sonra 2-3 cm kadar dikişle kumaş katına kadar sıfırladım. Eteğin arka ortasında dikiş yok yani. Sadece yanlardan dikişli. Torba cep yapabilirdim, yapmadım. Yok bu kez üşengeçlikten değil. Eteklerim zaten havalı ya (<3) bir rüzgarla iyice havalanmaya müsait. Ellerim cebimde olursa kurtaramam diye cepsiz :)


Kalıp olarak pensli bir gömlek kalıbını kısmen kullandım. Yaka ve kol ağızlarını kendi kumaşından verev biye ile temizledim. Etek ucunu düz makine dikişi ile kapattım.


 Şaşı değilim, karşımdaki aynadan elbiseme bakıyorum :)
Ha bir de şapka ve eldivenler de geri dönsün istiyorum. Evet şu an tek arzum bu! :))

Dikiş periniz yanınızda olsun! Sevgiler :)

30 yorum:

  1. Tek kelime ile muhteşem olmuş yine yapmışsın yapacağını . güle güle giy. :)

    YanıtlaSil
  2. Bayıldım!!!!

    Ah polyanna ah :)

    Severek giyin :)

    YanıtlaSil
  3. Bir model bir kumaşa bu kadar mı uyar? bir kıyafet bir insana bu kadar mı yakışır ? bayıldım güle güle giyin .

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık.Çok güzel olmuş. Kumaşın güzelliği modele uyumu ,sizin üzerinizdeki huruşu hepsi harika :) Bayıldım.Güzel günlerde giyin :)

    YanıtlaSil
  5. harika olmuş kumaşı modeli çok güzel sizede çok yakışmış ellerinize sağlık sıkı takipcinizim selamlar...:))

    YanıtlaSil
  6. Hakkaten gene yapmışsınız shovunuzu:)) süper olmuş. Çokta yakışmış:)) güle güle giyin.

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel olmuş , ben çok seviyorum bu tarzı ve de çok yakışmış ,emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  8. muhteşem olmuş çok sevdim bende bu kesimlerin hastasıyım elimde kesilmiş dikilmeyi bekleyen aynı model 3 elbise var :) bu tarza bayılıyorum ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Bu arzuların devamı kışın manşona kadar gider ki benim de favorim 50 lerdir zaten. Hatta 40 lara kadar inesim var :) Güle güle giy, harika görünüyor. Simetri süper. Hazır giyimde bu hassasiyet yok çoğu zaman maalesef. (İddia ediyorum, evet, markalarda bile tesadüfen şanslıysan simetrik bir şeye denk geliyorsun). Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Ben de böyle eskiyle yeniyi karıştırmayı sevenlerdenim.Elbisenizi de çok sevdim,ellerinize sağlık...O desenleri tutturmak ciddi marifet bana göre...))

    YanıtlaSil
  11. Nefis olmuş,bu tür elbiselere bayılıyorum.Kumaşın deseni zaten çok güzel de dikişiniz de çok iyi maşallah.Güle güle giyin...

    YanıtlaSil
  12. Okuduğum her yorum mutluluğuma mutluluk kattı, çok çok çok teşekkür ederim güzel sözleriniz ve güzel dilekleriniz için. Akşam, çok kıymetli bir hocamın kutlama yemeğine katılacağım için hazırlanmaya öğleden itibaren başladım :) cevaplamayı da yarına bırakmak istemedim. Ayrı ayrı teşekkürlerimi kabul edin lütfen. Ojelerim kurudu, gideyim saçımla ilgilenmeye başlayayım yap- boz ancak yetişir;)
    Bugün, yüzümdeki gülümsemenin sahibi sizlersiniz, sevgiler, saygılar :))

    YanıtlaSil
  13. Offff diyoruuumm... Fiyu fiyuuu hatta... (ıslıklısından)
    Amman yareppimmm, o nasıl bir güzelliktir öyleeeee...
    Umarım o kutlama yemeğine bu elbise ile gidiyorsundur :) Aşağısı kurtarmaz çünkü :)

    YanıtlaSil
  14. nefis bir elbise,simetriye ayrıca dikkat çekmene hiç gerek yokmuş şahsen ben heep simetriye baktım zaten :) şaşı bakışı bile görmemiştim :)

    YanıtlaSil
  15. Süper olmuş. Dikişin çok beğeniyorum zaten. :)

    YanıtlaSil
  16. tek kelimeyle ( harika ) size de çok yakışmış iyi günlerde kullanın kumaşın desenine bayıldım nurten

    YanıtlaSil
  17. Çok çok yakışmış,güle güle mutlu günlerinde kullan.

    YanıtlaSil
  18. harika olmuş çok da yakışmış ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  19. ellerine sağlık harika olmuş :) hakikaten bütün bir yaz giyilecek cinsten .

    YanıtlaSil
  20. Allah'ım sana geliyorum! bu ne harika bir elbise, nasıl temiz bir işçilik böyle. hiç de bile kıskanmadım ki ;p

    YanıtlaSil
  21. çok güzel valla, bende istiyorum :D

    YanıtlaSil
  22. BA - YIL - DIMMMM !!! (SEDA)

    YanıtlaSil
  23. E ben şimdi birbirinden güzel yorumlara teker teker cevap yazamadım, zamansızlıktan. Arkasından gelen yine birbirinden güzel yorumları tek tek cevaplasam nasıl olacak? Yine bir toplu teşekkür yapsam beni hoş görürsünüz umarım.
    Yorumlarınızdan o kadar sıcak ve samimi bir enerji alıyorum ki. Bazen dikerken içimden şişirmek gelse bile "aman kızlar beğenmez bunu,ayıp olur, düzelteyim" samimiyetine ben ulaştım :) Sevgiler, saygılar, kocaman teşekkürler ve öpücükler :))

    YanıtlaSil
  24. Sizce aynı bu modelden uzun (yani etek kısmını ayağa kadar uzatsam) güzel olurmu? Yoksa etek çokmu kabarık olur?
    Çok beğendimmm bende istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo bence cok kabarık olmaz cunku kloş gibi uzadıkca cevresi genislemiyor. Benim goz zevkime cok hitap etmez ama olmaz da diyemem. Kumasiniz musaitse yapin en iyisi olmadi 2 makaslik isi var ;)

      Sil
  25. bnde bu elbiseden dikmek istyorum yalniz cok tecrubem olmadigi icin kac metre kumas lazim olculer nasil kac pile gibi biraz ayrintiyla anlatirsaniz cok sevinirim. cok begendimm ellerinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimdeki kumaş verdigi kadar yaptım ben. 1.5- 2 m. kadardı kullandığım gibi hatırlıyorum. Ama ucu ucuna hiç artmadı. Pileleri falan mevcuda göre ayarladım.

      Sil
    2. cok tesekkur ederim uzerinden 1 yil gecmis ama ararken sizin yaptiginz elbiseyi hordum ve cok begendim . cok kibarsiniz 1 yil olmus ama bana cevap verme nezaketini gosterdiniz tesekkur ederim tekrar

      Sil
  26. Sizi güzel yapan elbise değil elbiseyi güzel yapan sizsiniz...

    YanıtlaSil