26 Mayıs 2014 Pazartesi

çizgili_japone_degaje_vs.


Güzel günleriniz, iyi haberleriniz olsun efendim!


Kolayından bir bluzum var bugün, enine çizgiliye olan sevdam, malumunuz. Renklerde, hani bana özel üretim yapın desem tam olarak tercih edeceğim renkler olunca atladım ben bu parçanın üzerine :)


Burda 2013 ocak sayısından 123 numaralı bluz kalıbını kullandım.


Kumaşın ne olduğuyla ilgili hiçbir fikrim yok, ipekli gibi ama parça olarak aldım, ipek olamayacak kadar ucuzdu. Polyester değil, o malum polyester kokusu yok. Parça olup miktar da yarım metreden hallice olunca ancak böyle bir bluz çıktı.


Degaje yaka için katlama payı falan işin içine girdiğinden çizgileri kol altından aşağısında eşitledim. Zaten omuzlara gelen kısım daha ince ve yakın tonlar olunca denk gelmeyen çizgiler sorun olmadı bence.



Omuzlarını kol ucuna doğru biraz daralttım ben, 1 cm kadar. Pek bir havada duruyor gibi geldi bana ilk haliyle. Kolları ve arka yaka oyuğunu verev biye ile döndüm. 

Bir sır paylaşayım sizlerle; Beğendiğim parçalar ürettikten sonra yalan yok, bir "ben oldum" havasına giriyorum bazen. Bu bluz gibi görece daha kolay işlere burun kıvırıyorum. Aman yarım saatlik işi var falan diye başlayıp en olmadık yerlerde öyle hatalar yapıyorum ki! Şu bluz, 2 pantolon 1 ceketlik zamanımı alıveriyor neredeyse. O zaman aklım başıma geliyor işte. Böbürlenmenin, -kendi kendine de olsa- sonuçlarıyla yüzleşiyorum acımasızca :)
Bir süre akıllı uslu devam ediyorum ama nefs işte, zamansız bir döngüyle devam ediyor bu yükselip düşmeler.
Hayat, her anıyla alınacak ders dolu aslında. Daha derine inmeden kapatıyorum konuyu, çıkamayabilirim :)

Dikiş periniz yanınızda olsun! Koccaman sevgiler :)

20 yorum:

  1. Çok doğru söylüyorsun tatlım, aynen ben de öyle oluyorum. Ne zaman ki zor bir şeyi diktikten sonra amaaannn!!! Bunda ne var ki dediğim şeyi bir bakmışsın ben yanlış kesmişim. Dikiş özen istiyor, kolay da olsa zor da olsa özen istiyor. Bir örgü gibi değil konuşa konuşa öresin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ayy!!! Unuttum bu arada buluzunu çok beğendim. Renkler gerçekten çok güzel.model de son derece şık. Güle güle giy cnm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler. Begenmene sevindim. Benzer durumlari yasamamiza daha da sevindim, yalniz degilmisim:)

      Sil
  3. Çok hoş olmuş. Bu arada sen diktiklerini çok iyi taşıyorsun. Bu taşıma işi herkesin harcı değil biliyorsun dimi? :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dunyaları yazmıstım ama cikmamıs cevabim. Ozetle; kücüklukten bu yana anacığım tarafından, duruş ve yürüyüş gibi konularda uyarılmamın faydasını goruyorum. Cok tesekkür ederim ayrıca ben de senin icin aynisını duşünüyorum.

      Sil
  4. Çok tatlı olmuş kumaş süpermişş
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim. Bazen kumasin azligi bile ise yarayabiliyor :)

      Sil
  5. çok güzel olmuş, mankenimize de maşallah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mankeniniz size daha iyi fotoraflar sunabilmek icin yari ac geziyor ama ne haber!!! ;))
      Cok tesekkur ederim

      Sil
  6. Ayyyyy bayıldım kumaş ve model seçimin harika :)) sizede çokkkk yakışmış :)) Kıskandım. Maşallah diyeyim :))
    Bazen tezgahlarda satılan parça kumaşların arasında da ipek kumaşlar oluyor ,hemde inanılmaz komik paralara :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bu bilgiyle bluzumu daha bi sevdim :)
      Hem oyle kiskanmaca yok, birbirimizden imreniyoruz hemen daha guzelini dikiyoruz :)) sevgiler.

      Sil
  7. aslında çok beğenirim enine çizgili modelleri ama boyum kısa olduğu için hep kaçınmışımdır. boy posda olunca siz çok güzel taşımışsınız :) elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkurler. Bilemedim simdi, ben dikine cizgi sevsem yine de giyermiydim? Amaan der giyerdim saniyorum. Siz de giyin enine, kime ne :))

      Sil
    2. aslında blogdan sonra bende o konuda geliştirmeye başladım kendimi hiç giymediğim şeyleri giyer oldum :) daha önce bir kaç kişide daha gördüm, ve hoşuma gitti sanırım bende deneyeceğim bu enine çizgiliyi :)

      Sil
  8. Cok guzel... Cok... Bu model hep aklimdaydi, dikecegim diye. de, hangi kumasla dikecegimi bilemedim. enine cizgi malum herkese uymuyor. Bence kendi kendimize nazar degdiriyoruz. ben de ne zaman "oldum ben , bu isi kiviririm ben " desem, bir yerde cuvalliyorum.. Ben de yari ac geziyorum, ama benden bisey manken olmuyor? napcaz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yumusak dokulu her kumas olur sanki. Gerci yaka cok dökumlü degil. Nazardan mi ciddiyeti kaybetmekten mi bilmiyorum ama arada bir durtulmemiz gerekiyor demekki :) ac gezmeye bisey diyemiyorum, benimki bir genetik sanslilik durumu cunku. Sevgiler :))

      Sil
  9. Çok güzel,çok havalı.E artık alıştık iyi parçalara diyecek söz de bulamıyor insan..Pantolonu da ben dikmiştim de de bayılayım şuracıkta..::))Ellerine sağlık,iyi günlerde giy İnşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahaha valla o kendini tekrar etme sorunu bende de var. Takip ettigim herkes oyle guzel isler yapiyor ki artik yeni cumleler bulamiyorum. Yorumlarimizi kategorize mi etsek ne yapsak :))

      Sil
  10. Ellerinize sağlık , hem çizgili hem degaje güzel günlerde giyinin:=)
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  11. Tesekkur ederim. Sevgiler karsılıklı :)

    YanıtlaSil