20 Mayıs 2014 Salı

Keten mevsimini açalım artık değil mi? (Yeşil /keten safari ceket)


Merhaba;

 Aslında yazmak için hala kendimi yeterince iyi hissetmiyorum ama bir şekilde normal hayatlara da dönmek lazım.  Her ne kadar dönebilirsek artık. Her şeyin hayırlısı deyip başlayalım, buyrun;


Kumaşım haki renkli keten. Oldukça bol paçalı bir pantolon dikmek niyeti ile almıştım kısmetinde ceket olmak varmış. Kumaşı gördüğüm anda, bitmiş hali gözümde canlanıyorsa o kumaşı alıyorum. Uzun süre, çok güzelmiş, ben bundan bişey yaparım nasıl olsa diye saçma sapan kumaşları doldurmuştum ben de. Artık yapmıyorum yani genellikle yapmıyorum. Daha da doğrusu yapmamaya çalışıyorum :)


Keten olunca durum biraz farklı, nerede görsem alırım. Çünkü kullanım alanı geniş ve sağlıklı kumaş sonuçta. Renk renk, desen desen ketenlerim de olsa bulurum onlarla yapacak bişey. 

Konuya dönersem; pantolon biçmek üzere masaya kumaşı serdim, o esnada burdalarımdan biri kaydı yere düştü. Alayım diye eğildiğimde bu ceketi gördüm açılan sayfada, "KADER" dedim. Kader ancak böyle durumlarda kullanmak için uygun bir kelime... 


Eylül 2006 sayısından 119 numaralı model. Trikodan dikilmişti. 



Ceplere kapak yapmadım onun yerine pile mi denir, körük mü denir artık her ne ise fotoğrafta gördüğünüz şekli yaptım. Altın renkli iri düğmeler kullandım.


İç dikişlerin tamamını hazır koton biye ile temizledim. Tek sorun, kalıp 38 bedenden başlıyordu, ceket de biraz büyükçe dursun hem zengin gösterir düşüncesiyle hiç küçültmedim :)


Onuzlardaki parçalara kapitone yapılmış elyaflardan kestim aynı ölçüde, elimde tutturdum dikiş boyunca. Kemerini de kendi kumaşından telaladım. Eski bir kemer tokasını ucuna diktim. Kemer delikleri için de zımbalar bastım ama bunun için  delik açacağım yerleri ince bir kartonla desteklesem daha iyi sonuç alabilirdim sanıyorum. Sonraki projelerde kullanılmak üzere kaydettik bu bilgiyi :)

Şimdilik benden bu kadar, iyi bakın kendinize. Dikiş periniz yanınızda olsun! Sevgiler :)

20 yorum:

  1. KADER konusundaki tespitiniz işte tamda bu dedirtecek türden. En kısa zamanda bir kadın başbakanımız olmalı dedim yazıyı okurken. Artık sizin renklerinizi ve tarzınızı az çok çözmüş biri olarak tam sizlik bir ceket olmuş. Güzel günlerde giyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam benlik oldu sahiden, kadin yonetici konusunda ise herseyin hayirlisi diyebiliyorum sadece. Sevgiler Turkancim :)

      Sil
  2. çok güzel olmuş, ellerinize sağlık :) ben de böyle temiz dikişler dikeceğim günü bekliyorum, bu arada içteki biye olayını çok sevdim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gunler gelecek ve yaptigin ise bakip bakip, kendi kendine siritacaksin :)
      Sonraki adimi ben de bilmiyorum. Cok tesekkurler :)

      Sil
  3. Çok sevdiğim bir renk,çok da güzel olmuş.Kader dokundurmanızda dikkatten kaçmadı.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatli okurdur, yazıya kıymetini veren ;)
      Ketene doga tonları yakısıyor değil mi?
      Cok tesekkurler...

      Sil
  4. Renk ve model bu kadar olur dedirditiyor.Cuk oturmuş.Ellerinize sağlık bol bol giyip,bol bol gezmeniz dilerim....

    YanıtlaSil
  5. Bol bol gezme dileginize o kadar icten amin dedim ki :) cok tesekkurler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel ve kullanışlı bir parça olmuş.güzel günlerde giyin inşallah...ayşe

    YanıtlaSil
  7. Yine bloger çatlatır cinsten bir dikiş olmuş.Şaka bir yana gerçekten çok iyi dikiyorsunuz.Temiz,düzgün,hazır gibi.Maşallah ,hayranlıkla izliyorum::))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler Neslihancım, ben de her seferinde bir oncekinden daha cok beğeniyorum yaptiklarımı. Hep diyoruz ya; sabır işi bu . Sevgiler :)

      Sil
  8. Gerçekten bu sayfada her gördüğüm bir öncekinden daha iyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu durum dikişe yeni başlayanlar için motivasyon oluyordur, cok tesekkürler :)

      Sil
  9. Medeni ülkelerde aynı kazalardan, insanlar burunları kanamadan kurtulabiliyor.Biz de olunca katliam gibi bir sonuç.Çok acı...Hükümetin her türlü tutumu daha da acı.Umarım Türkiye, tokat olayını da unutmaz.Cekete gelince harike olmuş.Bayıldım.Yalnız bu kadar güzel bir cekette farklı bir kemer tokası kullansaydınız daha mı iyi olurdu acaba diye de düşünmeden edemedim.Düşünmek yetmedi bunu size yazmadan da edemedim.Umarım kızmazsınız...Sevgiler...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza basindan sonuna kadar katiliyorum.
      O toka benim de icime sinmedi ama evde bulabildigimle idare ettim. Cunku alayim desem o arada gececek zamani goze alamadim. Diktigimi hemen giymek gibi bir takintim var :) aman bu da kusur kalsin deyiverdim. Boyle bir fikir katkisi gordugume cok sevindim ayrica. Tesekkur ederim, sevgilerimle.

      Sil
  10. Kumaş model renk harika ama en önemlisi muhteşem bir dikiş ellerinize sağlık çok güzel olmuş (çok güzel olmuş derken laf olsun diye söylenmiş bişi değil tebrikler)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de bir itirafta bulunayim; erkek yaka olsa sanki daha iyi olurdu:)
      Guzel yorumunuz icin cok tesekkurler :)

      Sil