9 Eylül 2013 Pazartesi

klasik etek



        Merhaba; keyifli bir hafta diliyorum.

     Sürekli bir bluz/ gömlek yayını eklediğimi fark ettim, bugün dikimi çok zorlamayan, klasik bir etek paylaşayım istedim. Kumaşım incecik gri çizgileri olan siyah, mevsimlik, hafif yünlü  bir kumaş, alt fotoğraftaki parlama kumaşın değil flaşın parlaması. Kalıp kullandım evet ama yanlardan o kadar çok daralttım ki kalıpla pek alakası kalmadı. Zaten bu eteği dikerken gizli fermuar dikişini falan bilmiyordum, öyle tahmini olarak ortaya çıkan bir etek olmuştu. Muhtemelen internette dikişle ilgili aramalarım da aşağı yukarı o zamanlara denk geliyordur ardından blogları keşfetmem ve kendi bloğuma kadar uzanan serüven başladı. Son iki yayın da acemilikle ilgili oldu ama bunu bilinçli olarak paylaşıyorum; yeni başlayanlar kısa zamanda nasıl yol alınabildiğini görsünler ve pes etmesinler diye :) 
    Hala çok iyi dikebiliyorum denmez ama en azından neyi dikip neye bulaşmamam gerektiğini biliyorum artık. 

    Etek son derece basit,arkadan pile yırtmaçlı, diz üzeri, dümdüz bir model. Arka yırtmacı derin pileli yapıyorum ki bilhassa merdiven çıkarken istenmeyen görüntü vermeyeyim. 



 

Fermuar dikişinde nasıl eski bir yöntem kullandığımı görüyorsunuz, ben çocukken annem dikiş dikerdi ve ben onu izleyerek, bebeklerime elbiseler dikerdim. O zamanlar fermuarlar böyle dikilirdi, yıllar sonra ben etek dikeyim diye başına geçince tabii bilinç altı devreye girdi ve gizli fermuar kullandığım halde sonuç bu :)


 


     O arkadaki fiyonk tamamen düğmeyi gizleme amaçlı, başka bir fonksiyonu yok ama bence son derece basit modeli olan eteğe hoşluk kattı. Fiyonk daha sağlam ve sabit dursun diye bir de çıt-çıt diktim. Kemerde gördüğünüz dikişi artık yapmıyorum, pervazı diktikten sonra dikiş payını pervaza dikme kısmını da bilmiyordum çünkü. Benim güzel annem, canım annem, ona bir etek dikene kadar bana bunu söylemeye gerek duymamış :) Çok kıymetli sırları var :) 
     Allah tüm sevdiklerimize sağlıklı,uzun ömür versin, başımızdan eksik etmesin.



 

   
 


Dikiş periniz hep yanınızda olsun ! Sevgiler :)
Posted by Picasa

2 yorum:

  1. Fiyonk olayına bayıldım. Çıtçıtla sabitlemek iyi fikir gerçekten. Bende diyordumki öyle nasıl düz duruyor :) Akıl Akıldan üstündür. Bende yapacağım hemen....Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim. Aslında "her işin bir kolayı var diyen" hiç boş konuşmamış, sahiden bir püf noktası var, birbirimizden neler görüp öğreniyoruz, sevgiler :)

    YanıtlaSil