20 Temmuz 2013 Cumartesi

baby blue blouse / mavi bluz









        Günaydın, kutsal cumartesi gününden merhaba!
Bu kutsal cumartesi tabiri kendi eczanem olduğu dönemden geliyor. Cumartesi dahil haftanın 6 günü 11 saat mesai yapardık, Evim eczaneme yakın olduğundan her sabah 08:00 itibariyle ben açardım dükkanı, cumartesi hariç! o yüzdendir cumartesilerin kutsallığı benim için :)
           
        Bu üzerimdeki ceket görünümlü bluz Burda dergisinin 90'lı yıllardan bir sayısına ait. Gerçi kalıp, yelek olarak verilmişti ve ben o kalıpla bir yelek dikmiştim. Yelek olması gerekenden bir hayli bol olunca bluz için aynı kalıbı kullandım, Sanki bluz kalıbı yokmuş gibi!  aman israf olmasın, bazen böyle takıntılı işler yapabiliyorum :)
     
       Bluz için kullandığım kumaşım keten şifon,  ön ve arka beden çift kat, kollar tek kat. Kollar truakar dubleli ki en sevdiğim kol boyu, gerçi ona dubleli denmiyor olabilir, terimlere de bir yabancılık var görüldüğü gibi, öğreneceğiz inşallah ! Düğmeleri aynı kumaştan bastırdım.Şifon, dikerken değil ama keserken beni çok zorladı bir daha asla şifona bulaşmam dedirtmişti taa ki dikişdersi sitesinde şifon için kolalama işini öğrenene kadar buyrun link>>  burada.  Bu bilgiden sonra şifon korksun benden artık :)
     
     Gömleği ve astarı tamamen birleştirdikten sonra çevirip kolları taktım, astar olacak tarafı kol dikişi üzerine elde bastırdım. Kalıp yelek kalıbı olduğu ve ben omuz genişliğini artırmayı unutarak kestiğimden omuz dikişi biraz içeride kaldı ama hata gibi durmuyor,yani bence öyle :) Bir de diktiğimi hemen giyinip anneme göstermeye giderim "tamam olmuş" derse benim için yeryüzünde o giysiden daha güzeli yoktur. Çünkü bana göre annemden daha iyi bilen kimse yoktur :)
        Bakalım bu hafta sonundan neler çıkarıcaz, hazır picasayı keşfetmişken, fotoğraf çekip onlarla oynayasım var.

Dikiş periniz hep yanınızda olsun !
Sevgilerimle :)
Posted by Picasa

8 yorum:

  1. ayakkabılara takıldım :)hoş olmuş gerçekten güle güle kullan ...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olmuş... Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. ELLERİNE SAGLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞ ÇOK TATLI BİR RENGİ VAR MERCAN RENKLEDE ÇOK YAKISACAK SANA BENCE :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, mercan henüz hiç kullanmadım ama aklıma yattı evet, denemeye değer kesinlikle :))

      Sil
  4. Diktiğini yakıştırmaktır marifet olan,hepsi yakışıyor walla bravo:))

    YanıtlaSil