23 Temmuz 2013 Salı

bir kalıp iki üst




Demiştim aman israf olmasın, bir kalıp çıkarmışsak tek kullanımda kalmasın, etinden sütünden faydalanmak lazım... 
Bu iki üst de işte aynı kalıpla hazırlanmış ama bambaşka görüntü veren üstler oldu.








Posted by Picasa En sevdiğim dergilerim olan BURDA serilerinin 1995 yılı mayıs ayına ait 129 numaralı modelin korsaj kalıbını çalıştım. Beyaz olan kumaşın alt kısmı kendinden kesiklere sahipti, eteği bu bölümden diktim. Üç kat büzgülü beli lastikli bir model. Üst için kalıbın ön parçasını kumaş katından biçtim. Sırtda bulunan ipler için aynı kumaştan biye diktim. Kumaşın kesiklerini korsajın etek ucuna denk getirince etekle bütünlüğü sağlamış oldum. Pamuklu poplin türü bir kumaş kullandım. Yandan fermuar çalıştım.







             
 Yeşil üst için kalıbı olduğu gibi kullandım ön parçaların asimetrik duruşu orjinal kalıpla aynı, üzerime oturması için arka orta parçasına bele kadar makine lastiği ile büzdüm.







Penslerin ucuna renkli ahşap boncuklar bağladım. Kumaş olarak ham keten kullandım. Düğmeler kemik düğme olmalıydı ama o dönem uygun renkte kemik düğme bulamayınca plastik düğme kullanmıştım, değiştiremedim hala aynı düğmelerle kullanıyorum.




Kendi diktiğim parçaları çok severek giyiniyorum. Hatalar oluyor tabi profesyonel dikici değilim her hata bir sonraki parçada dikkat edilecek bir husus oluyor. Sökmek zorunda kaldığım dikiş sayısı gün geçtikçe azalıyor bu da tabi ayrı bir memnuniyet kaynağım. Aşağıda ki şort bir DIY projesi, yıllar önce aldığım bir kapri pantolonun bacak boyunu kısalttım, kumaş olarak biraz daha kalın bir keten ama birlikte bir takım olabiliyorlar. Bu tarz bir kıyafeti lastik ayakkabılarla birlikte tercih ediyorum.





Dikiş periniz hep yanınızda olsun !
Sevgiler :)

4 yorum:

  1. 11. izleyicinim. İnsan dikiş dikmeyi seven dikişe aşık bloglar bulunca seviniyor tabi..Bizim blogumuza da bekleriz...
    Ellerine sağlık uğraştırıcı bir iş olmuş bizler (kardeşlerimle) kalıp çalışmayı pek sevmiyor çoğunlukla pratik çalışıyoruz...
    Sevgiyle
    www.gullerledikis.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler,sizin de ellerinize sağlık, kardeşlere selam :)

      Sil