4 Aralık 2013 Çarşamba

siyah-beyaz zannetmiştim ben onu!


Merhaba;



       Siyah-beyaz diye aldığım, siyah-beyaz diye diktiğim ve aynı sebeple siyah makara kullandığım bu pantolonun aslında kahverengi-krem olduğunu anlamam, tamamen bitirip ev halkına sunum için siyah bluzla giydiğim ana denk gelmektedir. Yaşadığım şaşkınlığın tarifi mümkün değil. Renk ve görme konusunda bir sıkıntım yok ama oldu işte! Dikiş esnasında, nelerle birlikte giyebilirim diye yaptığım tüm planlar bir çöp oldu gitti!


     Neyse sonuç olarak, yıllar önce satın aldığım ama çok nadir kullandığım gömleğin değerlenmesine sebep oldu. Gömleğin belindeki lastik hareketi de benim katkımdır belirtmekte fayda var Bu gömlek, kızıl/kahve/bakır arası rengiyle beni etkilemiş ama beden genişliğinden dolayı giyemediğimden öyle yatar dururdu dolapta. 3-5 yıl önce de beline o lastiği dikmiştim içinden, bu kez de onu tamamlayacak başka bir giysim yokmuş ki yine beklemesini sürdürüyordu.  


  Pantolon Nisan 2006 Burda Dergisinden 104 numaralı model. 2006 yılı kendi dikiş makinemi aldığım yıldır, o sebeple burdalarım 2006-2007 ağırlıklıdır. Hevesim vardı lakin dikişte arzu ettiğim performansı yakalayamamıştım o dönem. Bu da bir, ara not olsun :) 
 Fotoğraflarda, pantolonun kemerini size gösterebilmek için içine aldım gömleği. Başka bir dar kesim gömlekle ve beline uygun bir kemerle de kullanılacaktır tarafımdan :)


Bu yıl yine paça boyları kısaldı, duble katlanmış ve dar biten paçalara yeniden alışacak gözlerimiz anlaşılan. Bence mahsuru yok, dar paçalar zaten kısa olmalı bence. 

 

O kadar siyah-beyaz diye inanmışım ki kemer iç parçasını bile siyah yaptım. Fermuarlar da tarihi eser kapsamında, böyle görünmeyecek durumlarda kullanıyorum. 

Dikiş periniz yanınızda olsun! 
Sevgiler :)

14 yorum:

  1. Ama gerçekten siyah beyaz gibi duruyor. Yakından bakınca sanırım kahve renginde:) Ellerinize sağlık, yine çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet değil mi? siyahla yayana gelene kadar fark edilmiyor, çok acayip :)

      Sil
  2. Bize oyle gorunmuyor demekki yakindan farkli.sen degerlendirirsin cnm.bende hevesimi dogumdan sonraya sakliyorym:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlısıyla olsun doğumunuz neler yaparsınız kim bilir. Sevgiler :)

      Sil
  3. Yine süper olmuş..Bir de insana herşey mi yakışır canım..Maşallah diyelim::))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) çok teşekkür ederim. Yakışma kısmı diktiklerimin önüne mi geçiyor ne? Önlem almalı :)

      Sil
  4. Eline sağlık çok iyi Durmuş üstünde. Bende dikiş makinemi 2003 te aldığımdan benimde o dönem Burdalarım var hep. Ama dikişten zevk almaya başlamam son iki yıldır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten burda dergisi de aynı modelleri evirip çevirip yeni gibi yayınlıyor bence kaybımız yok :) Teşekkürler beğeni ve yorumunuz için :)

      Sil
  5. Gerçekten siyah gibi duruyor ama :) ellerine sağlık çok da yakışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, neyse benim görüşümde sorun yokmuş sevindim :)

      Sil
  6. ayy o lastigi nasıl yaptınız acaba .pantolondan bende dikmek istedim suan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2 cm eninde lastiği uzun kenarlarından düz dikişle diktim iç yüzünden. Önce iki kenarından gömleğin yan dikişlerine tutturup, eşit büzgü olacak şekilde iğnelemiştim zaten. Lastiği esneterek dikince böyle oluyor :)

      Sil
  7. Harika olmuş , o fermuari öyle muntazam dikmek herkesin harcı değildir , ellerinize sağlık , yeni keşfettim sizi , takipteyim , ben de bir dikiş sevdalısı olarak sizi de beklerim , selamlar ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fermuarı yapabilmiş miyim diye anneme sorduğumda " ben bile böyle dikemem" demişti, latife ediyor zannetmiştim :) Mutlu ettiniz beni. Çok teşekkürler. Şimdi doooğru sizin bloğa gidiyorum :)

      Sil